2012
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami twórcy Torchlight 2 uchylili następny rąbek tajemnicy i pokazali nam tym razem cztery rasy, które przyjdzie nam spotkać podczas przemierzania świata Vilderan. Poniżej bardzo ciekawe concept arty (polecam oglądać w powiększeniu), modele z gry oraz klimatyczne opisy.
Na dalekiej północy mieszkają Beornen – rasa ludzi-niedzwiedzi. Wykształcili oni prymitywną kulturę opartą na eksploracji oraz handlu, a i czasem grabieży. Ci łupieżcy, zwani "Sturmbeornen", przemierzają północny szlak wzdłuż wybrzeży. Plądrują, zarzynają i mordują, realizują swoje pragnienia potęgi i chwały.
Większość z tych grup najeźdźców składa się z kilkudziesięciu ludzi-niedźwiedzi, ale niedawno na Estherian Steppes przybyła pokaźna armia. Są zdecydowanie daleko od swoich zwykłych obszarów działań. Prowadzeni przez przerażającego generała Grell, "Sturmbeornen" suną w stronę Enclave, ostatniego miasta Estherians'ów, i nawet potężne oddziały Vanquisher'ów nie są w stanie ich powstrzymać. |
Chociaż lud Zeraphi ostatecznie uznał niebezpieczeństwo płynące z Ember i zrezygnował z wojny o Estheriańskie Ember, jeden odłam odmówił złożenia broni. Ezrohirzy ścigali wycofujących się Estherian'ów pustosząc ich kopalnie. Korzystając z Estheriańskiego Ember, Ezrohirzy opanowali własny sposób umieszczania dusz w zbrojach.
Ale sposób ten miał wadę. Co prawda Ezrohirzy zyskali nieśmiertelność, ale przeklęty kruszec wypalał się z czasem i Ezrohirzy umierali, chyba że byli w stanie dostarczać więcej Ember. Ich nienasycona potrzeba dla Ember doprowadziła do zgubnej wojny z Zeraphi i Ezrohirzy zostali wygnani na Mana Wastes. Zmuszeni do ukrywania się w swoich antycznych twierdzach przez stulecia czekali i spiskowali... ich zemsta jest coraz bliżej. |
Najstarsze mity mówiące o stworzeniu świata zawsze wspominają o Krasnoludach: niskich i grubych istotach, które odkryły sekret maszyn napędzanych przez Ember. Dzięki nim podbiły całe Vilderan i zasadniczo większą część reszty świata. Ale ich żądza dla Ember spowodowała wojnę ze smokami i ostatecznie doprowadziła ich do upadku. Siła Krasnoludów zmalała, rasy które zniewolili rozrosły się i zdziesiątkowały swoich oprawców, splądrowały ich wspaniałe miasta i ograbiły ich drogocenne maszyny napędzane przez Ember.
Jedyne co teraz pozostało z potężnego imperium Krasnoludów to zmarli groteskowo zmienieni przez zepsucie Ember, oraz ich zdumiewające, maszyny. Wszyscy nadal uparcie stoją na straży swoich opuszczonych kopalń i zniszczonych miast, oczekując najeźdźców, którzy nigdy nie nadejdą. |
Po upadku cywilizacji Krasnoludów, ich najstarsi wrogowie - rasa Varkolyn – wypełzła z cienia domagając się zrujnowanych twierdz i pałaców i panowania w Królestwie Ciemności (Kingdom of the Dark). Przez wiele stuleci Varkolyn'owie władali ruinami Krasnoludów, prowadząc wojnę z sąsiadami i polując na każdego kto przebywał na ich terytorium. Ostatecznie nie udało im się rozwinąć cywilizacji: Pierwsze Wielkie Imperium Varkolyn'ów było jednocześnie ostatnim.
Cała ich pozorna cywilizacja, ich wielkie plany zawiodły ze względu na brak wiedzy jak je realizować. Część Varkolyn'ów żyjących na krawędzi społeczeństwa miała tendencję do staczania się w barbarzyństwo, dzielenia się na dzikie klany i nawet wytaczania wojen przeciwko bardziej rozwiniętym kuzynom. Jedyne co łączy całą rasę to zupełna pogarda dla innych ras. |